Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
26.8.2011, Michal Srna, aktualita
Nový superzoom přináší na snímači MOS překvapivé snížení počtu Mpx na 12,1. Objektiv s 24x zoomem zůstává stejný kromě nové povrchové úpravy optických členů snižující vnitřní odrazy. Video umí nyní nahrávat v nejnovějším AVCHD progresivním standardu 1080p60.
Martin4 | 14.10.201213:55
Dobrý den,
prosím o dobré rady, zvažuji nákup FZ150 :
1.Přístroj by měl sloužit jako rodinný foťák, takže cca 30 % focení a taky video v interiéru. Je to dobrá volba i pro tuto oblast ?
2.Na videích není úplně plynulý zoom, občas záběr poskočí . To je vlastnost tohoto typu, nebo je to běžné u všech ostatních podobných přístrojů ?
3.Jak vypadá video z místnosti ? Občas prý je problém s neustálým rušovým přeostřováním.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.10.201214:23
U FZ150 som si ziadne poskakovanie videa kvoli zoomovaniu nevsimol, zoomovanie mi pripadalo velmi plynule. Avsak obraz moze poskakovat kvoli stabilizacii. Pokial chcete posunut zaber kusok vedla, zacnete hybat fotakom, avsak stabilizator sa stale snazi udrzat zaber povodny ­(snazi sa eliminovat pohyb fotaku­) a ked to uz ­"nevydrzi­" tak obraz prudko poskoci do novej polohy.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 14.10.201214:36
No já bych to řekl takto. Není to ideální, ale nic lepšího ­(s daným zoomem a univerzálností­) se nedá sehnat. Do interiérů je to v této cenové kategorii asi nejlepší ultrazoom, skákání obrazu je běžná záležitost u všech fotoaparátů ­(někde více, někde méně­) a občasné přeostřování za špatného světla je u FZ150 rovněž jedno z nejméně otravných. Tedy, problémy trochu budou, ale všechno jiné bude mít zpravidla problémy ještě větší :­-)
Odpovědět0  0
Martin4 | 14.10.201215:53
Děkuji za opravdu rychlou reakci. Hledám rodinný univerzál do interiéru i ven, budou převládat tzv.rodinné fotky­- portrét, rychlé děje, oslavy,vánoce, výlety, dovolená...S tiskem nad 10x15 počítám opravdu vyjímečně, max. do A4. V PC občas dělám výřezy nebo další úpravy, ale většina fotek skončí bez dalších korekcí.
U fotek preferuji ostrost a přirozené barvy. Určitě budu velmi často využívat video, hlavně v interiéru.Určitě využiju přednastavené programy, ale manuální nastavení nebude příliš časté. Blesk budu používat vestavěný ­(nedělá červené oči ?­).
Stojí za to s ohledem na popis mých priorit se ještě porozhlédnout po něčem jiném, nebo je FZ150 nejlepší volba ? Dnes mám PowerShot A85, a nechtěl bych být zklamaný....a kupovat za pár měsíců nový foťák kvůli špatné volbě se mi moc nechce :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.10.201216:21
Skuste este popripade pouvazovat nad jeho nastupcom ­- FZ200. Pokial chcete fotit v interieri, portrety, a vyuzivat aj hladacik, FZ200 bude lepsia volba. Vdaka lepsej svetelnosti na dlhsich ohniskach ­(vratane tych portretnych­) a modernejsiemu cipu dokaze v interieri robit lepsie fotky, hlavne portrety ­(nizsi sum, lepsie rozmazanie pozadia­).

Mal som FZ150, je to vyborny fotak, ktory mozem len a len doporucit. Nedavno som si kupil FZ200 a ten ma niektore vlastnosti este lepsie ­(svetelnost, hladacik, multiexpozicne HDR, vecsi rozsah ISO­).
Odpovědět0  0
Martin4 | 14.10.201217:38
Děkuji za tip, podle zatím dostupných informací a recenzí FZ200 vychází určitě lépe, ale ne až tak lépe, o co víc stojí. Někteřé recenzenti oba přístroje hodnotí dokonce skoro srovnatelně. A s ohledem na aktuální rozdíl v cenách­( v současnosti 9 500 Kč x 13 300 Kč­) bych asi z těchto dvou preferoval FZ150.

Takže je pro mne FZ150 správná volba a splní moje požadavky ? ­( I ve srovnání s tím, co umí můj současný Canon A85 ?­) Každý má trochu jiné preference a já se potřebuji u někoho zkušenějšího ujistit, že neudělám s nákupem PRO MOJE POTŘEBY chybu ....
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.10.201218:11
Vyhody FZ200 voci FZ150 sa ukazu hlavne v praxi pri foteni pri slabom svetle na dlhych ohniskach. Pokial ale nie ste ochotni dat 13300 Kc za FZ200, a ani nie ste ochotni pockat pokym to ­(mozno­) poklesne, tak FZ150 za 9500 Kc je v sucasnosti naozaj najlepsia volba, nevahajte a berte to. Voci Canonu A85 to bude urcite vyrazne prilepsenie ­(mal som v rukach Canon A75 a predpokladam ze A85 je na tom podobne­).

FZ200 je novinka, a ako novinka ma cenu nasadenu vyssie a v blizkej dobe moze vyrazne klesnut. Ale aj nemusi ... :­)
Odpovědět0  0
Martin4 | 14.10.201219:19
Děkuji za Vaše velmi cenné rady i za potvrzení správnosti mého výběru. Bohužel máte pravdu i s tou cenou, určitě se pohne podle prodejnosti­-­-­-ale definitvně ji asi na nynější úroveň FZ150 sestřelí až nějaká zase o něco lepší FZ300 za rok :­(

Rád bych ještě požádal o nezávislý názor pana Šurkalu:
V testech se oba foťáky nijak výrazněji nelišily, největší rozdíl je v ceně.... ale určitě velmi zkušený busy doporučuje zainvestovat do FZ200. Stojí za to si připlatit ? Co chci fotit jsem už popsal dříve.Finanční rozdíl cca
4 000 Kč není nepřekonatelný, i když bych je nerad ­"zbytečně­" dal za foťák s cca srovnatelným výstupem. Pokud ale bych získal opravdu znatelně lepší fotky, asi bych chvíli počkal a pak vzal tu FZ200, kterou mi busy doporučuje.
Např.v recenzi na chip.de oba foťáky vychází oproti papírovému očekávání velmi vyrovnaně....
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 14.10.201219:41
FZ200 jsem v ruce ještě neměl, takže nemohu soudit. Osobně bych ale koupil FZ200, ta lepší světelnost se skutečně hodí při focení snímků s umělečtějším nádechem ­(menší hloubka ostrosti­) a možnost jít na nižší ISO citlivosti rozhodně také není k zahození. Jak je kvalitní objektiv, to teď ještě těžko soudit. Papírově je pro mě FZ200 i přes znatelně vyšší cenu o něco lepší volba.
Odpovědět0  0
Martin4 | 14.10.201219:53
Pánové, moc Vám oběma děkuji za rychlost i za ochotu.
Odpovědět0  0
Martin4 | 14.10.201219:54
...a samozřejmě nejvíc díky za cenné rady :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 17.10.201221:20
Vyzera to tak, ze objektiv v FZ200 nie je o nic menej kvalitny nez v FZ150 ­- ma rovnako tak dobru kresbu v celom rozsahu ako FZ150. Snad jedine, co ma horsie, su minimalne ostriace vzdialenosti na dlhsich ohniskach a tym aj o kusok horsie telemakro. Ale rozdiel je skutocne minimalny ­- na maximalnom ohnisku FZ150 dokaze zaostrit na 88cm, kdezto FZ200 ­"iba­" na 97cm.
Odpovědět0  0
kosice-foto | 15.10.20120:45
Zdravím, ak si chcete pozrieť nejaké fotky s FZ 150 skočte na www.kosice­-foto.sk
Od februára 2012 fotím práve s týmto foťákom.
Nájdete tam najviac exteriérových fotiek, zoomovanie cez celé mesto, interiéry, nočné fotky !, fotky z lietadla a pri slabom osvetlení v exteriéri.
Najčerstvejšie fotky z interiéru si pozrite tu:
http:­/­/www.kosice­-foto.sk­/cassovar­/a09­-10­-2012­/
http:­/­/www.kosice­-foto.sk­/rekonstrukcia­-zel­-stanice­/a01­-10­-2012­/
http:­/­/www.kosice­-foto.sk­/cassovia­-retailpark­/a26­-09­-2012­/

Taktiež aj videá z interiéru, exteriéru, v noci:
http:­/­/www.youtube.com­/user­/Tibino113
Odpovědět0  0
Martin 4 | 17.10.201220:06
Pánové,ještě jednou děkuji všem. FZ 150 je objednaná. Ještě poprosím o rady ohledně příslušenství, které určitě taky používáte:
1.doporučíte mi nějakou konkrétní brašnu ­"tak akorát­" ?
2:jakou náhradní baterii ­(vyzkoušenou, s rozumným poměrem cena­/kvalita­) ?
3.jakou kartu ­(vyzkoušenou, dost rychlou aby nebrzdila, ale zase ne ­"zbytečně rychlou­" kvůli ceně­),velikost 16GB ? ­(nebo i jinou velikost ?­)
4.jakou ochranu na objektiv ­(UV filtr ?­)
5.jakou fólii na LCD ?

Díky předem
Odpovědět0  0
kosice-foto | 17.10.201220:53
Brašňu som kupoval vo fotoobchode, vyskúšal som niekoľko ponúk, vybral som si značku Lowepro: http:­/­/www.fotolab.sk­/produkt­-34­/detail­-1598­/lowepro­-adventura­-tzl15­-cierna
Foťák sa tam zmensí v pohode, aj pamäťové karty, no clonu tam už treba trochu natlačiť ­- čo nie je veľmi vhodné na pravidelné nosenie.
Náhradnú batériu som našiel, tu: ­(no teraz je cca 2x drahšia­) http:­/­/talkive.sk­/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_i­d=61328&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1
Pamäťovku mám 16GB značky GoodRam: http:­/­/datacomp.sk­/goodram­-sdhc­-16gb­-class­-10­-pro­-retail­-9_d104101.html
S kartami nebol zatiaľ žiadny problém.

Pekný deň ;)
Odpovědět0  0
Martin 4 | 17.10.201221:41
Není ta brašna příliš malá ? A tu clonu nosíte a používáte, nebo není potřeba ?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 17.10.201221:06
2. Nahradna bateria: http:­/­/www.laak.sk­/product_details.php?p=2573
Osobne som ju vyskusal, vydrzou sa plne vyrovna originalnej ­(800 az 1000 fotiek na jedno nabitie­), doporucujem.

3. Pametovu kartu som kupil ADATA SDHC 32GB Class 6 Turbo ­- 04­/2012 stala cca 22 eur. Funguje dobre, bez problemov stiha aj FullHD progresivne video 30fps.

4. Akykolvek UV ochranny filter so zavitom 52mm. Skusal som kvalitnejsi s antireflexnymi vrstvami, ale aj uplne najlacnejsi za 3 eura z ebayu, rozdiel v kvalite fotiek nebol ziadny, takze tam je to v podstate jedno. Ja osobne pouzivam Hoya HMC UV­(c­) 52mm s antireflexnymi vrstvami, ktory som kupil za 10e v megafoto.sk

5. Paradoxne ziadnu ! :­) Displej FZ150 ma specialny velmi kvalitny antireflexny povrch, takze aj pri osvetleni priamym slnkom na poludnie na nom obraz jasne a krasne vidno. Akakolvek ochranna folia, s ktorou som mal moznost robit, nebola tak dokonale antireflexna, a vyrazne zhorsila viditelnost obrazu pri silnom okolitom svetle ­(ani to nemuselo byt priame slnko­). Pokial nosite fotak vo vhodnej brasni, o displej sa obavat nemusite. A pokial aj ano, displej je mozne zaklapnut smerom k fotaku, kde poskriabanie alebo ine mechanicke poskodenie uz vobec nehrozi.
Odpovědět0  1
hmmm | 21.9.201217:34
Dobrý deň, zaujíma ma, či pri FZ 150 je možné natáčať video a zároveň ho ukladať rovno do PC na disk v prepojení s HDMI ­(alebo nejaký iným káblom?­)
Umožňuje to FZ 150­-tka?
Vďaka.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.9.201218:14
V manuali sa HDMI alebo AV vystup spomina vyhradne iba v suvislosti s prehravanim uz vytvorenych fotiek a videa. Preto si myslim ze FZ150 nevie posielat ­"on­-line­" obraz liveview priamo na AV out alebo HDMI.

HDMI kabel zial nemam, tak som vyskusal aspon ten AV out, vytvorene fotky a videa sa dali prezerat, ale pri zapnuti fotoaparatu do rezimu snimania signal z AV vystupu zial zmizol.
Odpovědět0  0
hmmm | 21.9.201218:34
Nejde mi ani tak o prezeranie, hlavne uloženie.
Ako príklad uvediem natáčanie západu slnka, kde je potrebné nahrať dlhé video a karta nemusí stačiť. Tak to nahrávať rovno do PC.
Ešte ma teraz napadla ďalšia vec, dá sa nastaviť­/prestaviť maximálna dĺžka videa z 29:59 na viac alebo do maximálnej veľkosti karty? ­-Súvisle natáčať, kým sa nezaplní karta.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.9.201219:34
No ved to som prave pisal ­- pocas natacania nie je video k dispozicii na AV ­(a pravdepodobne ani na HDMI­) a tym padom nie je mozne s videom pocas jeho natacania mimo fotoaparatu nic dalsie robit, t.j. ani ukladat na PC.

Mozno by stalo za uvahu skusit nejaku Eye­-FI kartu a video ukladane na kartu zaroven prenasat cez WiFi.
V kazdom pripade ale plati, ze maximalna dlzka videa je 29:59 a neda sa to nastavit na dlhsie. Nie je to technicke obmedzenie, ale suvisi to s nejakymi uradnymi restrikciami EU ­- ini by mozno vedeli presnejsie.
Odpovědět0  0
lt (594) | 22.9.20129:13
No **** .. tak toto som ani nevedel, tak som kukol a fakt, sa to tyka asi vsetkych fotakov ­/namatkou som nasiel Canon 60D­/ od 30 minut nahravania su taketo pristroje povazovane byrokraciou za video rekorder a potom sa asi na to vztahuju vacsie poplatky,clo, alebo neviem co .. no ale normalne mi to dvihlo teraz rano tlak.
Odpovědět0  0
hmmm | 22.9.201210:11
Škoda no... Ale dik za info.
Odpovědět0  0
Jaroslav Velín | 21.6.201214:39
Jako bývalý majitel Panasoniku FZ 8 jsem ke koupi 150­-ky přístupoval s obezřetností. Fotoaparát mne však hodně mile překvapil a to hlavně ­- velkou rychlostí ostřením a pak rychlým focením. Za cenu kolem 10000 Kč snad kromě výše srovnávaného modelu Sony a ještě bych přidal Fujifilm 30 ­(ruční zoom­) konkurence neexustuje. Oproti FZ 8 je to obrovský skok minimálně o 2 generace. Videa jsou perfektní i se zvukem a to zde nikdo nezdůraznil že může být připojen externí mikrofon pro který má FZ 150 vstup. Noční snímky jsou šokující ­- žádné tmavé fleky a šumy. Zkusil jsem fotkytypu noční obloha, neosvětlené domy a vnich sem tam osvětlené okno. Super, žádný problém vše podáno tak jak to vidí oči. Možná trochu problémem je že u těchto nových Panasoniků již nemohou být použity neznačkové
baterie ­(to u FZ 8 šlo­). A to se odráží i v ceně, podobně jako externí blesky. Vnitřní blesk pracuje poměrně dobře ­- prostor do 6 nebo 8 metrů obsáhne, pro větší prostoru ­(já osobně fotím třeba prostory železniční stavby a rotundy a zde je nutnost použít výkonný externí blesk ­- vzdálenost kolem 22 metrů. Určitě se najdou chybičky u tohoto foťaku ale musíme skutečněmít na zřetel co od FZ 150 očekáváme. Je určen pro středně pokročilé fotogrtafy
(amatéry také uspokojí ale svými možnostmi jej nevyužijí­). Velmi dobrá funkce je focení při točení videa ­- tato funkce je v činnosti i při přehrávání videa !!! A fotografi jsou skutečně kvalitní. Kdo chce super foťák musí za něj zaplatit ­- ten
však stojí minimálně nad 70000 Kč takže pro nás obyčejné fotografy je výběr jednoduchý. Nejvíc mne sklamalo ­- že většina firem s foto věcmi nebyla schopna dodat včas různé přáslušenství pro tento foťák. Počítejte až s několika týdny ­- pro dodání blesku, externího mikrofonu, speciálních propojovacích kabelů atd. Jinak přeji všem šťastnou ruku při koupi a krásné neopakovatelné záběry.
Odpovědět1  0
busy (4706) | 21.6.201217:31
Daju sa pouzit aj neznackove baterie, napriklad tato:
http:?­/?­/www.laak.sk?­/product_details.php?p=2573
Na jedno nabitie vydrzala cca 1100 fotiek a zopar minut Full HD videa :­)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.6.201217:32
Tradicny problem Digimanie s kopirovanim odkazov :­(
Tak ten odkaz este raz a uz hadam funkcny:
http:­/­/www.laak.sk­/product_details.php?p=2573
Odpovědět0  0
Peto299 | 11.6.201220:18
Zdravim, neviete ako je to s podporou UHS­-I kariet? Viem ze karta vo fotaku urcite pojde, kedze ale FZ­-150 nema nativnu podporu UHS­-I nebude brat fotak UHS_I ako obycajnu kartu?

Pytam sa na: ADATA micro SDHC UHS­-I karta 32GB, čtení 20MB­/s
32GB micro SDHC karta vhodná pre mobilné zariadenia, tablety a mobilné telefóny.
Rozmery 15mm × 11mm × 1mm,
rýchlosť čítania: 20 MB­/s
rýchlosť zápisu: 5 MB­/s
Random ­(read­) : 500 IOPs
Random ­(write­) : 50 IOPs

Totiz tato 32GB karta sa da kupit za 15€ kedze klasicke SD Class 10 zacinaju na 25€. Samozrejme pouzijem adapter na velku SD ale nevidim v tom problem kedze v S3 IS bezne fotim na microSD s adapterom ­- kvoli cene. Len mi ide ci to bude vediet zapisovat FULL HD 60p video, najlepsie keby to niekto vyskusal... Mam aj klasicku 32GB Class 10 kartu, ale chcem dalsiu kedze budem fotit F1 do RAW a donesiem si velke mnozstvo GB.
Dakujem za odpoved
Odpovědět0  0
Steev | 3.6.201214:40
Na svojej FZ150 som skúšal SDHC Kingston class 8 a ADATA class 10. Ani na jednu sa nepodaril zápis vo formáte AVCHD FullHD s 50 snímkami za sekundu. Všetky ostatné formáty boli zapísané OK. Teda ­- maximum čo na tieto karty išlo je AVCHD FullHD ale len 25 snímkov za sekundu!
Odpovědět0  0
Karel12345 | 6.6.20125:56
Tento foťák mám od včerejšího odpoledne také a měl jsem podobný problém, který se mi naštěstí podařilo vyřešit. Mám tuto kartu: ­[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] Já měl takový problém, že mi karta psala, že není naformátovaná pro tento přístroj a že nepůjde nahrávat video. Šlo nahrávat,ale jen 8 sekund, pak se zastavilo prý kvůli nedostatečné rychlosti karty. Takže jsem to zkusil ­(přímo v tom foťáku, nikoli v počítači !!!­), naformátovat. Podařilo se mi to takto: Měl jsem nastavený manuální režim S, poté jsem dal menu ­(prostředek kruhového voliče vedle displeje­), v tom menu jsou na levé straně 3 možnosti, já dal to dole ­(je to klíč a jmenuje se to NASTAVENÍ­), po otevření je tam 7 stránek možností nastavení, jet až úplně na poslední stránku a je to třetí odspoda, jmenuje se to NAFORMÁTOVAT. ­(Naformátováním se ale smaže dosud vyfocený obsah karty­), takže jsem to takto naformátoval a zkoušel nahrávat ­(mám tam nastavené to 1920x1080 progresivní AVCHD ­(to by mělo být to nejlepší video­) a nahrávalo to v pohodě asi půl minuty ­(více jsem nezkoušel­). Pro mě bylo důležité, že to nahraje více než těch 8 sekund.

Snad Vám to pomůže :­-)
Odpovědět0  0
tomm111 | 16.1.201220:36
Zdravím, zháňam vhodnú kartu pre Panasonic Lumix DMC­-FZ150 hlavne aby stíhala video v najlepšej kvalite a všetky ostatné náročné funkcie. Vedel by mi niekto odporučiť takúto kartu?
Ďakujem.
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 16.1.201222:53
http:­/­/www.sandisk.com­/products­/imaging­/sandisk­-extreme­-sdhc­-cards­-
Sandisk je sice o něco dražší než konkurence, ale garantuje mnohem vyšší rychlost než je standard třídy ­(class10=10MB­/s­) ­- zde 32MB­/s
...ještě jedna dobrá zpráva: rychlost karty se udává v bajtech, nároky na rychlost zápisu videa v návodu na foťák v bitech, takže v tomto případě 32 x 8 = 256Mb­/s
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 16.1.201222:56
jo a pšpatně jsem se koukal, je to ­"jen­" 30MB­/s = 240Mb­/s
velikost bych bral 16GB jako základ
Odpovědět0  0
tomm111 | 6.2.201216:21
Na internete uvádzajú Full HD video ­- PSH: 28Mbps­/AVCHD ­- čo vychádza 3,5 MB­/s, keď to dobre rátam. Je vlastne treba kartu s až tak vysokým zápisom okolo 30 MB­/s? Či to chápem zle?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 6.2.201216:29
No, teoreticky by to mela zvladat i Class 4 karta ­(ta vetsinou zvladne vsechno­). Samozrejme je lepsi, pokud ma karta nejakou vykonnostni rezervu. Na Full HD video staci skoro vsechno, rychle karty se ale hodi zejmena pro zaznam RAWu. Ono kdyz ukladate jeden 20MB RAW na kartu, ktera umi treba 25MB­/s nebo takovou, ktera da kolem 5 MB­/s, je to sakra rozdil.
Odpovědět0  0
tomm111 | 6.2.201221:28
Myslím, že formát RAW nebudem využívať. Na bežné kvalitné fotografovanie, Full HD video, 3D fotky a ďalšie funkcie mi teda bude stačiť aj karta so zápisom napr. 10MB­/s?
Príde mi zbytočné kupovať kartu s 30MB zápisom, keď ho pri bežnom používaní vôbec nevyužijem.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 6.2.201221:30
Ano, do JPEGu a na Full HD video by mela 10MB­/s karta bohate stacit.
Odpovědět0  0
mafa (5) | 6.5.201214:17
Tuto jsem testoval v DSC­-HX200V, 24MBit AVCHD a zadny problem, ve USB ctecce Canyon jede 25 ­/ 12MB­/s, cena 600,­- ­- racte pohledat na Heurece, budete spokojen.
Odpovědět0  0
Honzzaaa | 11.1.201223:27
Dobrý den.
Mám dotaz ohledně délky záznamu videa u tohoto Lumixu FZ150. Někdy se u foťáků uvádí doba neomezená, jindy třeba půl hodiny. Na stránkách Panasonicu jsem našel několik údajů vztahujících se k délce záznamu. Zdá se mi to matoucí a jak jinak, než záměrně nejasné a uvedené v dodatcích u *.
Dá se to nějak rozumně vysvětlit? Jak dlouhý může být nepřetržitý záznam v maximální kvalitě bez ohledu na kartu?
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
AVCHD s obrazovou kvalitou ­[SH­] ­(Nepřetržitý čas záznamu ­[video snímky­]­): cca. 110 min ­(PSH­), 130 min ­(SH­)
MP4 s obrazovou kvalitou ­[SH­] ­(Nepřetržitý čas záznamu ­[video snímky­]­): cca. 140 min ­(FHD­)
AVCHD ­(Skutečný čas záznamu ­[video snímky­]­): cca. 60 min ­(PSH­), 70 min ­(SH­)
MP4 ­[SH­] ­(Skutečný čas záznamu ­[video snímky­]­): cca. 75 min ­(FHD­)

Čas k dispozici na nahrávání se liší na základě prostředí, intervalů mezi nahráváním a způsobem použití. ­/ Skutečná doba záznamu je čas, která je k dispozici pro nahrávání při opakování činnosti jako je zapnutí napájení ­[ON­] ­/ ­[OFF­] spuštění ­/ zastavení záznamu, zoomu a pod. ­/ Video v ­[MP4­] může být kontinuálně nahrávané po dobu 29 min. a 59sec. ­/ ­- Video nahrané nepřetržitě v ­[MP4­] může mít max. 4 GB.

http:­/­/www.panasonic.cz­/html­/cs_CZ­/V%C3%BDrobky­/Fotoaparaty­/Kompakty+pro+narocne­/DMC­-FZ150­/specifications­/8172139­/index.html;jsessionid=0a6d28ea30d754dcdbe5d46d4974989cc6bb4836b63c.e38Na­NuNc34Qbi0Oc3ePbNaOa3z0n6jAmljGr5XDqQLvpAe?trackInfo=true
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
Děkuji
Odpovědět0  0
Jan Zábran | 28.3.20131:05
Dobrý den, nenašel jsem u Vašeho příspěvku žádnou odpověď. Dobral jste se pravdy jak to doopravdy je?

Děkuji Vám
Odpovědět0  0
lt (594) | 29.3.20139:28
Ja som to pochopil tak, ze video je mozne tocit bez prerusenia max. 30minut ­- 1 sekunda, pretoze EU limit ­(aby sa to neklasifikovalo ako kamera­), ale potom je mozne to znovu spustit a dalej nahravat, pricom celkovy subor nemoze mat viac ako 4GB ­(limit suboroveho systemu­). Inymi slovami, ak by neexistovala EU a FAT32 ­(mozno uz svita na lepsie casy­), tak by to bolo obmedzene len velkostou karty.
Odpovědět0  0
Pavluuuuuuus | 27.10.201116:26
Dobrý den,
připravujete v nejbližší době recenzi na FZ150?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 27.10.201117:11
FZ150 zatim neni v redakci, recenze je ale samozrejme v planu. Kdy, to netusim.
Odpovědět0  0
Riciii | 14.10.201121:30
To mas pravdu, ze optika dela fotak, ale ne vzdy je to Carl Zeiss. Z tech fotaku, se kteryma jsem mel tu cest, tak ten posledni Sony dsc hx 100v je nejlepsi. Je samozrejmosti, ze za tuhle cenu se nemuze cekat neco super. Ty poradne fotoaparaty s cenou sahaji k nekolika desitkam tisicu a nekdy prekracuji i stovky... :­-­)
...ted k tomu kvalitni objektiv a mame za to pul baraku :­-­).
To, co umi Sony, mi uplne vystaci. Zatim nejsem tak daleko, abych musel kupovat tak drahe fotaky jako auta. Prekvapit dokaze, to musim uznat a uznavaji to i pratele, tak rikam , mi staci :­-­). Jaky na to mas nazor?
Odpovědět0  0
Riciii | 13.10.201122:39
http:­/­/www.soan.cz­/index.php?proc=product&ean=25345&category=8&subcategory=37#popis
tady mas kartu, ktera by mela zvladat i panoramu v nejvetsim rozliseni. Taky si ji koupim. Zatim mam klas 10, co je pri nataceni videa v nejvyssi kvalite pri zoomovani nevyhovujici, je znatelneskubani, trhani obrazu. Behem zoomovani narusta mnozstvi bitu za sekundu nad ramec rychlosdti karty.
Odpovědět0  0
Riciii | 9.10.20117:45
ahojda :­-­), taky jsem ze zacatku nadaval na ten kablik z boku fotaku, kdyz cces nabijet, ale s casem jsem zjistil, ze mi to vubec nevadi, protoze fotak se nabije behem hodky max dvou a muzu opet temer cely den s fotakem pracovat. A jestli jsem doma a hraji si s nim, tak si to napichnu na ten kablik a ... a proste jsem si na to zvykl. Jen do budoucna, abych se citil lip. koupim si druhy akumulator. Jistota je jistota. Fotky jsou ciste, fotit se chce a energie dochazi, sahnes do brasny, vytahnes druhou a fotis dal. Jestli jsem zkousel fotit na stativu? Zkousel mesic a vysel nadherny. Z ruky je take ok, ale ne vzdy se povede cisty. Jinac behem nahravani videa, muzes delat fotky. Ve fullHD 50snimku­/s je zbytecne mackat spoust fotaku,protoze si muzes vztvorit snimky behem prohlizeni videa budto primo ve fotaku nebo v pc. Kvalita je velmi dobra, vyzkouseno :­-­). Drzet fotak v ruce bez velkeho zoomuje uplne v pohode. Kdyz se blizis ke 30x tak udrzet detail, ktery se pohybuje v zornem poli fotaku je hodne tezke. Na stativu neni problem. 120x je take lepsi stativ, ale z ruky muzes take udelat zajimave video :­-­).
Ty fotky z videa 1920x1080 ­(tocis video v plnem rozliseni fullHD ­) maji kolem 2,5MB. Z toho udelas i krasnou zvetseninu nebo vystrihnes nejaky detail. Vlastne vceera jsem tocil vitani obcanku tak jsem se tim zajimal. Je to bomba.
Co se tyce kostickovani? Myslim si, ze to bude kartou, jak jsem rekl, cim rychlejsi, tim vic zvlada dat ukladat, tim rychleji clovek muze pracovat s fotakem. Jsem odhodlan koupit si 50Mb­/s. Potom by uz nemel byt problem s nicim. no nic, jdu spat, mam po nocni... :­-­)
Odpovědět0  0
kamil274 | 9.10.20118:42
Děkuju moc,teď vím,že sony má možnosti 2,které mi budou plně vyhovovat.Fotit ppři videu ­(foto 3mpx­) a ještě jak si mi napsal­-Ve fullHD 50snimku?­/s je zbytecne mackat spoust fotaku,protoze si muzes vztvorit snimky behem prohlizeni videa budto primo ve fotaku nebo v pc.Tahle možnost je ještě lepší,můžu si po vteřině vybrat ten nej záběr a udělat z toho foto.Když budu fotit během natáčení videa,tak to na videu nepoznám?Myslím tím,že je plynulé,že na chvilku nezamrzne,že dělám statický snímek ­(prý to zamrzá u fz­-150­).V nějaký recenzi na netu o fz­-150 jsem se to dočetl.To by mi docela vadilo.Měl jsem v hledáčku 4 modely ­( sony hx­-100v,panasonic fz­-150,canon sx 40hs,olympus sz­-30mr­).Ten olympus má výhodu,že dělá video v plné kvalitě a zároveň fotí v plné kvalitě 16mpx a na videu to vůbec nelze poznat,­(multirecording­).U fz­-150,canon sx40hs to není možné zjistit,jen nějaké recenze.Ještě jsem nenašel maníky,kteří je vlastní,abych se mohl také zeptat.Ale po možnosti sledování na netu jak fotek a videíí těchto modelů je mim favoritem sony hx­-100v.Na 99% si ho pořídím,jen mám obavu,aby sony po vánocích nevylezla také s multirecordingem.To by mě asi odvezli.Ještě jednou moooc děkuju za tvoje poznatky a zkušenosti.
Odpovědět0  0
Riciii | 9.10.201113:53
...prepinam­-li do modu nahravani videa ­( primo cervene tlacitko pro REC ­), tak na display vidim malou ikonku fotaku, to znamena, ze muzes delat fotky primo behem prace s videem. Zmacknu tlacitko foceni, na videu nepoznam nic, jen ten fotacek se rozblika a napise FOTIM a potom UKLADAM. Video je porad plynule a bez trhani nebo zmrazeni. Nevim, jak velke fotky dela behem takoveho foceni, ale vim, ze jsou ciste. Musel bych vyzkouset. Zrovna ted stahuji vcerejsek do pc, tak jsem zvedav, co jsem napachal :­-­). Nechapu to, cos napsal multirecording? sony nevylezla po vanocich...? Ja tim rozumim,ze muzes behem videa i fotit a to uz sony umi :­-­). V noci jsem si prepl do formatu mp4­/30snimku, tak jsem na to zvedav. Vcera jsem vyuzil moznost upravy fotek primo ve fotaku. Odstranoval jsem ceervene oci. Vyberes tu moznost, potvrdis, napise ANALIZUJI a cervene oci jsou uz jen jako druha fotka :­-­). Co mne vcera prekvapilo pri toceni skupinky lidi, ze na kazde tvari jsem videl ctverecek, ktery byl bud zeleny, sedy nebo cerny. Muzes si vybrat v prepinani na prioritu ostreni na deti, dospele, nebo oba, usmev a intenzita,... Vsechno vyzkouset behem tri tydnu nelze, ale casu dost, vyzkousi se. Zajimave je si pohrat s moznosti ostreni behem foceni nebo video. Je tady take moznost zmacknout tlacitko ok na obraze, ktery chces zaostrit, potvrdis a uz je krasne ostry a kdyz se natacis fotakem jinak, zeleny ctverecek porad zustava na tom, co jsi potvrdil. Ma to i kompas, reaguje krasne, na displayi vidis jak se toci a ukazuje smer sever. GPS souradnice se aktualizuji behem pripojeni k PC pro rychlejsi nacteni v terenu. GPS jsem si predevcirem zapl, jeste nemam vyzkousenou. Deset snimku­/sec je taky super :­-­), zrovna vcera jsem to vyuzil.Vsichni jsme se rehnili nad kousanim do rizku :D. Pri prohlizeni muzes natacet fotakem tam a zpet, abys je videl, jak jdou po sobe. Vytvari to dojem maleho videoklipu. Podobne to vypada pri prohlizeni 3D fotek. Take naklanis fotakem, abys videl za predmet nebo ve vsech pripadech muzes take pouzit kolecko a rolovat si dopredu, dozadu,.... Dobre je tlacitko prepinani mezi displayem a hledackem. Kdyz sviti hlavni display, a chces kouknout do hledacku, tak pri priblizeni ti hlavni zhasne a rozsviti se hledacek. Nebo hlavni muzes uplne zhasnout a divat se hledackem. Setri baterii, vyzkouseno. ok, jdu porovnavat :­-)
Odpovědět0  0
kamil274 | 9.10.201116:17
Děkuji za odpověď,teď už vím co jsem potřeboval.Ten multirecordink je u olympusu sz­-30mr,aspoň to tam vysvětlujou takto: můžete nahrávat video v plné kvalitě a zároveň pořizovat snímky v PLNÉ KVALITĚ bez vlivu na video,­(to co jsi napsal,že to na videu nepoznáš­).Pro zajímavost se dyžtak koukni do megapixelu na ten olympus,je to tam popsané.U sonyho a panasonic to jde samozřejmě také,ale kvalita snímku je snížena na 3mpx u sonyho,u panasonic na 3.5mpx.Proto má olympus v názvu multirecording.To s těma vánocema jsem myslel tak,že když si ho teď koupím a určitě z něho budu nadšenej tak ,aby v roce 2012 SONY nevylezli z modelem kterej už bude dělat obojí ­(v plné kvalitě­),jako ten olympus.Zatím za vše díky,napsal si vše co jsem chtěl o sonym vědět.Určitě umí spoustu věcí,které možná ani nevyužiju.Ale mě šlo o to focení+video,ale hlavně oslovit někoho kdo už ho má,aby mi řekl svoje zkušenosti,dojmy,kvalitu videa a fotek,zoom,stabilizace.Prostě to ,na co jsem se tě dotazoval.Ještě jednou mooooc děkuju a zatím ahoj.Až ho budu mít,tak ti napíšu moje dojmy.
Odpovědět0  0
kamil274 | 10.10.201120:01
Ahoj,tak foťák mám objednanej,teď se sháním po sdhc kartě,ale největší přenosovou rychlost jsem našel 30mb­/s.Máš prosímtě nějakej odkaz na tu 50mb­/s. Děkuju.
Odpovědět0  0
Kamil274 | 1.10.201112:34
Dobrý den,po asi měsíčním prohlížení fotek a videíí,recenzí a diskusí různých značek ultrazomů jsem dospěl k těmto dvoum modelům.Je velká škoda,že nemají stejnou hodnotu zoom 30x ­(optických­).Fotky a videa jsou úžasné,ale u sony se mi zdají býti videa lepší,těžko říci.Dobré je,že oba umí fotit při natáčení videa a na video to nemá žádný vliv.Nemžu se rozhodnout jaký model si pořídit,o cenu mi ani tak nejde,hlavně o kvalitu foto a video.Máte někdo zkušenosti s těmito modely,uvítám jakékoliv poznatky.Nebo co by ste mi doporučili.Dá se říct,že fotím a natáčím vše od dětí až po letadla,moje nová záliba focení noční oblohy,planet.Mám doma starej panasonic dmc­-tz4,když ho dám k dalekohledu 30x70 tak jsou to zajímavé fotky.U těhle modelů bych nemusel tahat jěště dalekohled,teď de oto,který znich je lepší.Děkuji všem kamil
Odpovědět0  0
Milan_ | 4.10.201120:07
Byl jsem téměř rozhodnut pro HX100, ale protože nespěchám, čekal jsem na recenzi od pana Šurkaly a snížení ceny. Poté se objevil fz150 a přikláním jednoznačně se více k němu. Srovnávání kvality fotek nechávám více na odbornících, kterým nejsem. Nicméně předpokládám, že na tom bude pana lépe, dále mi umožní lepší makro a především má možnosti doplňků na rozdíl od sony: mohu dokoupit předsádky na makro, filtry a kabelovou ­(příp. IR­) spoušť. RAW také není k zahození. Sony má GPS a delší ohnisko, což by se mi hodilo, ale 600mm panasonicu není málo a pokud by člověk obzvlášť chtěl, lze dokoupit telekonvertor na rozdíl od sony. U sony jsem viděl možnosti jakýchsi spíše kutilských předsádek na vlastní nebezpečí. Video osobně tolik neřeším.

Odpovědět0  0
kamil274 | 4.10.201122:24
Já také nespěchám a hledám ten nej ultrazom,­(video ,foto,zoom­)je velká výhoda toho panasonica a těch doplňků.Podařilo se mi vypátrat porovnávací fotografie těchto dvou modelů.Zkusím sem dát odkaz http:­/­/www.digitalversus.com­/duels.php?ty=1&ma1=16&mo1=1375&p1=10817&ma2=60&mo2=1527&p2=11918&ph=23 Je tam spousta porovnání od makra až po různé detaily stejných focených předmětů
Odpovědět0  0
Riciii | 5.10.201116:16
Dobry den, tak jsem si koupil sony dsc hx 100v. Jsem spokojeny. ledal jsem dlouho a porovnaval na netu, take s lidma , kteri uz maji nejakou tu zkusenost budto se zrcadlovkama nebo digitalama... V kazdem pripade byl tento fotak i pro ne prekvapenim. Proc jsem si ho koupil? Ma super video, zvuk nahrava ciste a ve stereu. Behem nahravani se muze zumovat, fotit, muze se chvet ruka a nejak zvlast to na kvalite videa neubere. Dokonce chuze je hodne spatne rozpoznatelna. Dela super fotky, i vecer a za spatne viditelnosti. Blesk dokaze nasvitit okoli asi do 15 metru pred. Spousta moznosti efektu, rozmazani pozadi,... GPS souradnic, kompasu,.... Manualniho nastaveni, clony, uzaverky, citlivosti,... Vysoke rozliseni fotografii, moznost fotografovani i v mensim rozliseni, stejne tak video. Konverze videa, vytvoreni prime prezentace ve fotaku pro vystup na tv v plnem rozliseni fullHD,... oprava fotek bud primo v pc nebo ve fotaku,.... cely den foceni a obcasne nahravani videa vystacila jedna baterie,...¨
Zdravim
Odpovědět0  0
kamil274 | 6.10.201121:49
Odpovědět0  0
Riciii | 7.10.201115:35
Ahojda
uz mam hooodne odkazu a videi prohledle a muj fotak jsem uz porovnaval s ruznymi v podobne cenove kategorii. Ted uz jen hledam nekoho, s kym bych si mohl vymenit zkusenocti primo o sony dsc hx 100v. Vim, ze ten fotak umi super fotky, co mam ve vetsine vyzkousene, dela super videa, ale jeste je tam spousta funkci, ktere se daji vyuzit a ja poradne nevim kde a jak :­-­). Jsem koumak, tak urcite na to prijdu. To mne bavi :­-­). V posledni dobe delam foto mesice, je krasne viditelny, teda krome dneska, ale vcerejsi mesic bylo mozne vyfotit. Cekam na uplnek, at ho blejsknu celeho a take natocim na video primo ze stativu. Je tezke udrzet pri tak velkem priblizeni ruku v klidu, ikdyz i fotka z ruky je vyborna :­-­). Pocitam s tim, ze si udelam na objektiv nrjakou redukci, abych si mohl pridat nejakou tu cocku navic kvuli zvetseni, potom budu moct nakouknout do nejakeho krateru na mesici :­-­). Dela super makro foto, posledne jsem vyfotil kapicku piva na ubruse a v ni bublinky vzduchu. Po zvetseni nikdo nemohl prijit na to, co to je :­-­). Super zaber :­-­).
Odpovědět0  0
kamil274 | 7.10.201118:02
Děkuju za poznatky,chtěl bych se tě na pár věcí zeptat ohledně sony hx­-100v.Jestli neva.Jsem skoro rozhodnut si ho pořídit.Na mém starem panasonicu fz­-4,je před videem taková malá informativní fotečka,abych věděl co je zhruba natočíno.Má to sony také?Když je šero je ve fotkách a videu hodně šumu,nebo to sony umí nějak vylepšit.Jestli při 30x zvětšení nejsou fotky a video nějak zkresléné.Díky
Odpovědět0  0
Riciii | 8.10.20110:07
ahojda, muzes se ptat, vpoho :­-­). ohledne info o filmu v rezimu pri prohlizeni: prohlizis s mnoha moznostmi. mas moznost nastavit zobrazeni displaye plne info, zakladni info a zadne info o zobrazovanem materialu. Dalsi moznost je pri prohlizeni, respektive vyhledavani dat na pametove karte prepinat zoomovaci packou zobrazeni jedne fotky, nekolika fotek, jeste vic fotek a nebo najit podle datumu ­( zobrazi se kalendar , na dni vidis cislo dne a malou fotku, vedle si muzes vybrat mesic. Ctvereckem pohybujes a kliknes, vyberes, co chces. Okamzite se ti zvetsi. Zobrazovani pracuje hoodne rychle ­( moc se mi libi provedeni menu a moznosti ovladani tlacitky a koleckem s moznosti stlaceni = potvrzeni vyberu,... ­), zoomem muzes zvetsit fotku az 8x. pri prohlizeni dat se zobrazuje co prohlizis, jpg, 3D, panorama, film vidis nahled prvniho snimku z filmu, trosku rozostreneho s pasy po boku jako u stareho kinofilmu. Klikas, nacte se a opet prekvapeni, cista projekce se zvukem.
Ohledne foceni nebo delani videa v noci je ten sum viditelny pri spatne vybranem rezimu, ale na osvetlenych mistech vubec neni. objevuje se jen na tmavych mistech, ale neni to nejak hrozny. s malym svetlem ­(temer tma­) porad vidis aspon stin toho, co natacis. Tak zrovna ted jsem si schvalne vyzkousel nataceni videa ve fullHD v 50snimcich za sekundu. Nastaven mod pro spatne svetelne podminky. Super. Zadny sum, ktery by byl viditelny. Jak jsem uz napsal driv, v mistech, kde je temer tma, jsou aspon videt stiny, co tocis bez sumu docela ostre. Mas tady vice mocnosti, ze kterych si muzes vybrat. Pri zoomovani se snizuje jas, to je take normalni, ale jasne objekty neni problem nasnimat, jsou viditelne jako v originale. ­( mozna bych si nekdy zkusil zapnout infracervenou ledku, proste si prisvitit pri toceni videa, jsem zvedav na efekt ­)
Pri porizovani fotek vecer a nastaven program pro foceni v ruce za spatnych svetelnych podminek, fotak dela nekolik fotek behem sekundy podle podminek a z toho posklada docela cistou fotku. silny pohyb je rozmazany, ale to se neda nic delat.
pri zoomovani 30x je zkresleni temer neviditelne. Muzes jeste jet dal, zapina se digitalni zoom max 4x ­( celkovy je potom 120x­), ale tam uz po vyfoceni a dalsim zvetsovani obrazku je viditelne zkresleni obrysu a sum, ale to je normalni. DIgitalni zoom ubira na kvalite to znamena 16Mp deli 4x, vysledna fotka ma potom jen 4Mpi se zvetsenymi pixeli. Zvetsovani vysledku uz nema smysl. Pri prodluzovani casu uzaverky nad jednu desetinu se zapina NR filtr, ktery snizuje sum. Aktualne si hraji s rucnimi mody nastaveni citlivosti, rychlosti uzaverky a clony. Vychazeji zajimave fotky. Nastaveni si muzes ulozit do programu, ktere si muzes vyvolat tlacitkem ze tri vlastnich nastaveni. Taky dobra hracicka. Dalsi tlacitko si muzes naprogramovat tak, abys mel potrebne funkce hned vedle spouste. Super vec.
Video muzes tocit i se zoomem 120x. Vysledek je vyborny :­-­), jsem mile prekvapen. Vyborne funguje stabilizace obrazu :­-­). Hledas objekt, zamiris, pritahujes zoomem, ruka se trese , obraz poskakuje, ale jakmile zmacknes tlacitko spouste...., radost pohledet :­-­), obraz se temer zastavi, uklidni a udelas vybornou fotku.
Pametovou kartu je lepsi koupit s co nejvetsi rychlosti, videl jsem sony xd do 50Mb­/s. Vyuzijes pri porizovani panoramatickych fotek s maximalnim rozliseni a nejvetsi velikosti. Ja mam sd 16GB tr.10. Zatim staci a vubec neni problem ji behem dne zaplnit :­-­). Co je pravda, porad neco zkousim, tak je to normalni :­-­).
To asi takhle k Tvym otazkam, ptej se, rad odpovim. Jinac fotek a videi najdes na youtube nespocet, staci si napsat do okenka sony dsc hx 100v a muzes koukat. ...
Vybirani fotaku zdar :­-)
Odpovědět0  0
kamil274 | 8.10.201115:43
Ahojky,děkuju moc.Je velká škoda,že za tu cenu k tomu nedávaj externí nabíječku,ale musíš si jí koupit zvlášť.Nabíjení ve foťáku mi přijde hodně nepraktické.Zkoušel si dělat statické snímky při natáčení videa,jak ty fotky vypadaj,tato funkce by mi moc přišla vhod.Kolikrát natáčím malou a občas je moment,kde bych udělal fotku.Můj panasonic to neumí.Buď točím,nebo fotím.Dala by se z tý fotky během natáčení udělat klasická fotka 10x15.nebo je kvalita fotky při natáčení mizerná.Při prohlížení pár videíí na youtub,sem občas ve videu viděl nevím jak to nazvat,takovou jakoby pixelizaci,najednou to bylo takový kostičkový,když rychle otočil aparátem.Zřejmě chyba přehrávače nebo nastavení aparátu.Jinak ještě jednou díky
Odpovědět0  0
Karel12345 | 28.8.20117:31
Zdravím, jak se Vám zdá kvalita fotek z tohoto foťáku? Pár jsem jich našel, tady máte odkaz:http:­/­/www.dpreview.com­/galleries­/reviewsamples­/albums­/panasonic­-lumix­-dmc­-fz150­-preview­-samples
Po kliknutí na fotku ji lze dole otevřít v plném rozlišení.Mě ta kvalita přijde u některých fotek lepší a u některých horší, i když jsou focené za podobných podmínek...
Nicméně mi přijde, že na ultrazoom s malým čipem to žádná tragédie není a na běžné rodinné focení je to podle mě dobrý foťák. Ještě v kombinaci s videem ve Full HD a 60p ­(kvůli němu mě hodně láká­) to je určitě jeden z nejlepších ultrazoomů a troufám si tvrdit, že strčí do kapsy i Sony HX100. Jsem zvědavý jak bude reagovat konkurence... :­-­)
Odpovědět0  0
kubusf (181) | 29.8.201110:50
Panasonic už má 150ku na stránkách http:­/­/panasonic.net­/avc­/lumix­/compact­/fz150­/lens.html včetně ukázek, popisu.....
Odpovědět0  0
Riciii | 8.10.20110:28
... rekl bych ze si jsou rovni :­-­). Mam sony, vim jak foti a co umi ­( porad se ucim, ale nevim jak foti fz 150?­) . Porovnavam jen parametry. Sony je ma v necem lepsi a v necem horsi. 60 nebo 50 snimku... neni nejak zvlast viditelny rozdil. Sony to umi taky,jen musi byt vybaven rychlou kartou, stejne jako panasonic. Sony ma vetsi rozliseni a kvalitnejsi optiku s vetsim optickym zoomem. ...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 8.10.20118:21
V com konretne je optika v Sony kvalitnejsia ?
Odpovědět0  0
Riciii | 13.10.201123:32
V cem je optika v sony dsc hx 100v kvalitnejsi? ... Abych pravsu rekl, nevim v cem je kvalitnejsi, ale vim, ze je vyborna. Ten fotak je vybaven optikou Carl Zeissa, ktera je docela vyhlasena :­-­), vi se o ni, ze je kvalitni. Co vic o ni? Mam nikona digital, videl jsem fotky z te optiky a vidim fotky ze sony. Rozdil jako hrom. Sam si muzes prohlidnout, vidis rozdily hlavne na krajich. Asi takhle, jinac na netu zagoogluj a porovnavej, najdes odpoved na Tvou otazku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 14.10.20111:48
No, Carl Zeiss je sice vyhlaseny, ale spise v objektivech u zrcadlovek. Co mam zkusenosti s kompakty Sony, tak jsem mel asi stesti na modely, kde se Zeiss nepovedl, protoze v testovanych modelech se jednalo vetsinou o lehce podprumerne objektivy, zatimco naopak Sony G me v kompaktech zatim snad vzdy nadchnul. To ale neznamena, ze i u HX100V je optika spatna, vzdy je to o konkretnim modelu. Abych kvuli tomu, ze to ma oznaceni Carl Zeiss, ocekaval automaticky lepsi kvalitu, to tedy ne.
Odpovědět0  0
strom. | 27.8.201115:46
Fotek moc zatím není. Nicméně se zdá, že ten MOS snímač se povedl a obrázky se zdají být lepší než z rychlého CCD ve FZ48.

Po obrazové stránce jsem přesvědčen, že jak FZ48 tak zvlášť teď FZ150 strčí obrazovou kvalitou do kapsy nejlepší UZ 5 let staré, které jsou neustále opěvovány. Rovnice je jednoduchá ­- nejlepší UZ byla FZ30. Fotky z FZ48­/150 jsou lepší. Třeba ta Fuji S200 je sice fajn z hlediska šumu­/odšumění na vyšší citlivosti, ale co se týše kvality objektivu, tak Fujině šlo dobře vždycky tak akorát doostřovat hrany.
Odpovědět0  0
lt | 26.8.201110:51
Ten masivny dojem sposobuje nasadeny telekonvertor :­)
Inak ma sklamali, preco davaju tak maly cip na tieto FZ, vsak kedysi to bol 1­/1.7­" .. hmm
Odpovědět0  1
Michal Srna (96) | 26.8.201110:54
Díky za upřesnění, se mi zdálo, že to je buď optický klam nebo právě nějaký konvertor :­-)
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 26.8.201110:49
Volať Aleluja zrejme nemožno, ale je to aspoň vrátenie sa na správnu cestu. Snáď sa inšpirujú i ostatní, lebo to tak vyzerá, že pixelové naháňačky stále neskončili ­(viď nové modely Sony­). 12 MPix v dnešnej dobe ale každopádne je na pochvalu.
I keď mi nedá nezafantazírovať si, ako by to bolo, ak by sa do podobného superzoomu dal čip 1­/1,7´´ s 10 MPix, ktorý má Panasonic v LX5ke. Vtedy by podľa mňa získali superzoomy reálny význam, dostáli svojmu pôvodnému označeniu bezzrkadlovky a mohli predstavovať alternatívu k lacnejším DSLR.
Odpovědět0  1
Michal Srna (96) | 26.8.201110:51
Také bych tam dal snímač s většími rozměry, poté by to nebyl jen superzoom ale i superkompakt...
Odpovědět0  1
lt | 26.8.201110:54
Domnievam sa, ze je to vec nakladov ... dnes uz fotaky kompakty su lacne, a musia byt aj tieto UZ, a za cenu, za ktoru sa to predava uz asi nejde osadit optikou ­(musela by byt vacsia­), ktora by mala taketo efektivne ohnisko pri vacsom cipe.
Odpovědět0  1
xvasek (240) | 26.8.201112:15
Větší čip ­- větší optika ­- větší hmotnost a rozměry ­- cena na úrovni entry­-level DSLR ­- hromada keců ­"to si místo takové plečky radši koupím zrcadlovku­". Osobně myslím, že by toho za 12 000 moc neprodali ani s větším čipem, toto má být přístroj pro masové prodeje, ne pro pár nadšenců.
Odpovědět0  0
lt | 26.8.201112:52
Prave som si kukol, jaky velky cip mal moj oblubeny fotak , co som pred par rokmi pouzival a ze 1­/1.8­" ­(Canon S45­) no tak uz mi je jasne .. pravda, stal malinko viac v tom case ­(2003­).
Odpovědět0  1
Iudex (1059) | 26.8.201113:33
No i na tomto webe je veľa zástancov bezzrkadloviek, ktorí majú iste na entry­-level DSLR, ale uprednostnia ultrazoom alebo CSC. A ak by bol čip väčší, hoci aj za cenu mierneho nárastu hmotnosti a menšieho rozsahu zoomu ­(treba reálne 30 či 35x zoom?­), priaznivcov by si získal. Predsalen pri DSLR treba k setu prirátať extra náklady na telezoom, čiže stále by cena nedosahovala úroveň DSLR s objektívmi s podobným rozsahom. A ako už písali iní, v minulosti mali ultrazoomy bežne väčšie čipy, 1­/2´´ alebo i 1­/1,7´´.
Odpovědět0  1
busy (4706) | 26.8.201113:37
To je pravda, kompakty vratane ultrazoomov sa snazia byt lacne a preto su plne kompromisov, avsak podobne ako v poslednej dobe vznilklo niekolko ­"profikompaktov­" ­(velky cip, malo megapixelov, buhate moznosti­), ak by sa na trhu objavili nejake ­"profiultrazoomy­" ­(profikompakt s velkym zoomom ­- napr. nieco ako S200EXR­), a samozrejme umerne tomu velkou optikou bez cenovych kompromisov v kvalite, ja osobne by som takyto pocin uvital a bol by som ochotny akceptovat aj vyssiu sumu za takyto fotoaparat.
Odpovědět0  1
Iudex (1059) | 26.8.201113:50
Súhlasím s Tebou ­(a práve Teba som mal na mysli ako potenciálneho záujemcu o takýto ­"profiultrazoom­"). Ak sa predá drahá šialenosť ako Fuji X100 za 1000 eur, prečo by sa nenašlo miesto na trhu pre ultrazoom s dajme tomu 1­/1,7­" 10 MPix čipom a 20x zoomom za cenu cca. 500 eur ­(t.j. ako Nikon D3100 so stabilizovaným seťákom a len o málo viac ako profikompakt Canon G12­)?
Odpovědět0  1
busy (4706) | 26.8.201114:06
Presne tak :­)
Ak by mal CCD cip 2­/3­" 8 MPix ­(ako Oly­-C8080WZ­) a optiku povedzme 32­-1024 mm s dobrou svetelnostou a aspon tak kvalitnu ako FZ45, kludne by som za to dal aj 600­-700 eur...
Odpovědět0  1
lt | 26.8.201121:57
Koniec postaci v efektivnom ohnisku tak 400­-500mm, zbytok moze obstarat telekonvertor. Je to tak lepsie pre kvalitu .. dlhsie ohniska uberaju na kvalite optiky a znizuju svetelnost. Telekonvertor vdaka prepoctu na efektivne a vzhladom na fyzicke svetelnost neubera, resp. ubera uplne minimalne ­(ako samotne sklo, podobne ako niektore UV filtre­). Ono totiz tak mala optika asi nebude dostatocne ostra ak sa zlepsi kvalita snimania ­(vacsi chip­). Ktovie .. mozno niekedy vymyslia nieco, co zmeni optiku a nebudeme musiet vlacit 3kilove teleobjektivy :­) .. nejaky nano­-karbon­-plast matros od Cinana :­-D
Zatial je vsetko o kompromisoch .. vaha vs. kvalita vs. cena.
Inak toto co by si chcel by slo dosiahnut cca na 90% .. napr. Lumix FZ30­/50 ­(1­/1.8­", ohnisko cca 420,F2.8­-F3.7­) + Canon TC 2x .. v cene do cca 300e. Aj ked teda Panasonic su viac rozsumene :(
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.